آموزشی, ابزار, اخبار

الگوی لباس چیست؟

در این مقاله  قصد داریم با عنوان “چگونه الگو لباس طراحی کنیم؟” متنی ارائه دهیم. برای تولید یک لباس شیک، نیاز به پارامتر های مختلف است. یک نمونه از این پارامتر الگوی لباس می باشد. الگوی لباس، برای دوخت لباس است و در تولید لباس احتیاج به یک نقشه مشخص است. همچنین بر روی کیفیت، ظاهر و مدل دوخت آن بسیار تاثیر گذار است. عبارت “چگونه الگو لباس طراحی کنیم؟” فرایند تولید طرح کلی لباس است.

به عبارتی دیگر  ، کاغذی است که با مشخصات مورد نظر لباس مطابقت دارد و از آن به عنوان نقشه برای بریدن لباس استفاده می شود.  کاربرد الگو، اندازه گیری دقیق لباس بر روی لباس مورد نظر و ایجاد تناسب برای آن است.

در عبارت “چگونه الگو لباس طراحی کنیم؟”  به مراحل تولید لباس می پردازیم. از برش های الگو لباس برای دوختن قطعات پارچه استفاده می شود که برش های پارچه را باهم می دوزند. یکی از مراحل حیاتی و مهم دوخت و تولید لباس، طراحی الگو لباس است که توسط آن شما قادر خواهید بود که ایده ای که در ذهن دارید را به لباس تهیه کنید. از مباحث مهم در یاد گیری طراحی الگو، مهارت در اندازه گیری و شناخت اندام می باشد که بدون اندازه گیری صحیح و دقیق قادر به طراحی و ساخت الگو مناسب نخواهید بود‌ مهارت اجرای اندازه ها بر روی کاغذ الگو لباس، مهم ترین مباحث در رسم الگو لباس به شمار می رود. همچنین شما می بایست در رسم الگو لباس به نکاتی توجه داشته باشید. این نکات شامل: توجه به ژست های مختلف در الگو لباس، ایجاد روش های مختلف در طراحی الگو لباس و در نهایت رسم الگو در طراحی لباس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *